Präst 100% i Västra Tunhems pastorat

Här finns härliga församlingsbor och arbetskamrater i en vacker miljö vid foten av Halle- och Hunneberg mellan Vänersborg och Trollhättan.

Präst 100%

En härlig kollega har sökt nya utmaningar i livet, vill du bli vår nya kollega? Välkommen med din ansökan!

Västra Tunhems pastorat söker en
KOMMINISTER som vill jobba med utveckling och församlingsbygge. Vi söker en präst som brinner för kyrkan och trivs med sedvanliga prästuppgifter men som också är flexibel och påhittig. Vi vill växa och bli fler och då behövs allas kreativitet. Tjänsten är på 100%, tillsvidareanställning.

Västra Tunhems pastorat består av både landsbygd och tätort och ligger i Trollhättan och Vänersborg med församlingarna Västra Tunhem, Vänersnäs, Gärdhem och Åsaka-Björke. I Vargön driver vi Café Villa Björkås, en vacker byggnad, som är rik på historia och har stor potential för våra verksamheter.
Som anställd kommer du ingå i präst- och diakonteamet där vi samverkar för att tillgodose församlingarnas behov. Du kommer vara särskilt knuten till Västra Tunhem- och Vänersnäs församlingar och på kyrkoherdens delegation sitta i församlingsråd, men också arbeta över hela pastoratet med gudstjänster och kyrkliga handlingar.

Vi söker dig som delar vår längtan att bli fler, som har förmågan att se människors potential och tycker om att arbeta utåtriktat.
Vi söker dig som brinner för ditt uppdrag som präst, som vill fördjupa människor i deras tro och ser gudstjänsten som vår naturliga knutpunkt.
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är socialt utåtriktad samt har en god teologisk kompetens.

För tjänsten krävs att du är prästvigd i Svenska kyrkan och har körkort med tillgång till egen bil.

Skicka din ansökan med CV och personligt brev senast 8/3 2024 till:
vastra-tunhem.pastorat@svenskakyrkan.se

Varmt välkommen med din ansökan!
För mer information om tjänsten, kontakta:
Kyrkoherde Elisabeth Tengler tfn: 072-732 60 28
E-post: elisabeth.tengler@svenskakyrkan.se