Café & Gemenskap, kaffekopp

Café och gemenskap

På den här länken samlar vi alla våra café- och gemenskapsaktiviteter. Hos oss hittar du varje månad mängder av olika mötesplatser där du kan utbyta tankar och livserfarenheter tillsammans med andra, samtidigt som du få en kopp kaffe och något gott att tugga på!

Klicka på länkarna nedan för att läsa mer om våra olika café- och gemenskapsaktiviteter.

Hållnäs-Österlövsta församling:

Hållbar syjunta

För dig som vill skapa med händerna och fundera kring hur vi kan leva mer hållbart. Sticka, brodera, tova, sy, måla eller mest fika? Du väljer själv, och tar med det du vill göra. Vi lär oss av varandra och får en stunds gemenskap. Vi träffas sista torsdagen i månaden kl 19–21 i Sockenstugan, Österlövsta.

Någon i rutig kavaj håller en kaffekopp och en kanelbulle på fatet.

Träff för äldre

Anna-Britta, Lena och Carina hälsar er välkomna till Träff för äldre i Hållnäs församlingshem! Vi träffas några timmar på eftermiddagen för att fika, prata, jobba med lite klurigheter, fira andakt och ha det trevligt tillsammans. Ibland kommer en gäst och underhåller oss.

Torsdag tillsammans

Välkommen stora som små till Torsdag tillsammans i Hållnäs församlingshem, torsdagar jämna veckor i kl 16–19! Vi äter soppa ihop och delar en stund av samvaro och gemenskap.

Elvakaffet

Välkommen till Elvakaffet som är en öppen samling för kvinnor i alla åldrar! Att dela gemenskap är grunden, diakon eller präst finns med i samlingarna och ibland kommer någon och spelar eller berättar något för oss och allt som oftast är diakon Carina med. Kaffe, smörgås och kaka hinner vi också med – valfri slant för fikat.

Västlands församling:

Gympa

Enkla rörelser för att öka rörligheten. Sittande eller stående, du väljer! Bekväma kläder rekommenderas. Ledare är Harriet Lindqvist. Ingen kostnad eller anmälan. Vi får ett Ord med oss för dagen. Välkommen!

Språkcafé i Karlholm

Du som vill lära dig det svenska språket är varmt välkommen till Språkcaféet i Karlholm! Har du barn kan de leka under ditt ansvar medan du övar svenska. Du som är intresserad av andra kulturer är också välkommen för att prata och fika!

Café Ankaret

Välkommen till vårt trevliga café i centrala Karlholm! Här finns ett litet men naggande gott utbud av hembakt kaffebröd, smörgåsar, varm toast och givetvis kaffe, te och saft - allt till självkostnadspris. Här kan du också använda wifi gratis och njuta av den vackra utsikten bakom kyrkan.

Pratbubblan

Kom och dela en stund i gemenskap! Öppet för alla – äldre som ung. Diakon Carina finns på plats och leder andakt och vi får enkla varierade program att lyssna och delta i. Fika med smörgås och kaka för valfri slant.

Tolfta församling:

Öppet hus

Välkommen till Öppet hus på Nathanaelgården i Tierp, fredagar kl 10–12! Varje tillfälle erbjuds gott fika, gemenskap och rörelse. Vi pratar om det som livet rymmer, fikar och lyssnar på kortare programpunkter. Kaffe, smörgås och kaka för valfri slant. Klicka här för att se programpunkter!

Onsdagsöppet

Kom till Onsdagsöppet i Tierp! Här sprider vi ut oss i lokalerna och delar gemenskap. Här finns god soppmiddag, grupper att delta i och kvällsandakt. Onsdagar kl 15–19 på Nathanaelgården i Tierp.

Stickcafé

Tycker du om att handarbeta tillsammans med andra, för en god sak. Då är Stickcafé något för dig

Sinnesrogrupp

En öppen grupp där alla är välkomna som vill reflektera över livet och dess innehåll tillsammans med andra. Sinnesrogruppen är kl 14.00 samma söndag som vi firar sinnesromässa och leds av diakon Carina Vindeland.

Gemenskapslunch

I sällskap smakar maten mer! Kom och ät i gemenskap med andra på restaurang i Tierp. Volontär Harriet är med och välkomnar dig! Vi träffas en torsdag i månaden. Var och en betalar själv, ingen föranmälan behövs. Vi träffas kl 12.30 på restaurangen.