Biskop Åke Bonnier vid ambon, talarstolen, i Tidaholms kyrka och talar till församlingen, klädd i en svart kaftan.
Foto: Tone Westerlund

Visitationstal av biskop Åke Bonnier

Nyhet Publicerad Ändrad

Den 3 april 2022 avslutades biskopsvisitationen i Tidaholms kyrka med visitationstal av biskop Åke Bonnier. Nu kan du ta del av talet.

”Nu är det alltså dags! Dags för det visitationstal som sammanfattar det som jag och övriga stiftsmedarbetare har fått vara med om under veckan. Nu ska då alltså biskopen rada upp alla fel och brister som vi har noterat, och det kommer inte att bli roligt! Nja, hade det varit syftet, så kan jag avslöja att då hade det här talet blivit väldigt kort! Visitationen har en lång tradition, inte minst i det här stiftet...”

Biskop Åke Bonnier iklädd svart kaftan, håller sitt visitationstal till församlingen i Tidaholms kyrka.
Biskop Åke Bonnier håller sitt visitationstal i Tidaholms kyrka 3 april 2022. Foto: Tone Westerlund

Så inledde biskop Åke Bonnier sitt visitationstal i Tidaholms kyrka den 3 april 2022. Biskopens visitationstal var det som avslutade den biskopsvisitation som gjordes av Svenska kyrkan Tidaholm 29-31 mars 2022.

Lyssna på visitationstalet:

Vill du läsa visitationstalet i sin helhet, kan du göra detta genom att ladda hem dokumentet som en pdf: