Verksamhet för vuxna

En av kyrkans stora uppgifter är att finnas till för människor i olika livssituationer och med olika behov. Inom diakonin skapar vi mötesplatser för den som är ensam eller bär på sorg. I samtal ger vi möjlighet till ett personligt möte. Vi ger tillfälle till fördjupning genom samtalsgrupper, föreläsningar och bibelstudier. Vi vill också träffas för att få ha roligt tillsammans och lära känna varandra.

Ekumenik i Tibro
I Tibro kristna råd (TKR) finns ett samarbete mellan Equmeniakyrkan, Pingstkyrkan och Svenska kyrkan. TKR är sammansatt av representanter från dessa samfund och man planerar gemensamma aktiviteter såsom predikstolsbyten i böneveckan för kristen enhet (januari varje år), en bibelhelg om året och ekumeniska passionsandakter i fastetiden.
I Ransberg finns en samverkan mellan Equmenia i Kroppetorp och Svenska kyrkan i Ransberg när det gäller ekumeniska bibelstudier och med bl.a. friluftsgudstjänster varje sommar i Ransberg.
TKR är också en plattform för information och samtal.

Ekumeniska bibelsamtal
Kroppetorps Equmenia och Ransbergs församling i samverkan.
I Kroppetorps Missionshus.
Samtalen är öppna. Man är fri att vara med när man har lust, tid och kan. Ingen anmälan. Se kalender för datum
Vid frågor kontakta Åke Pilblad 0735-422 778
ake@pilblad.se

Bibelsamtalsgrupp
Samtalsgrupp som träffas några onsdagar 19-20 under terminerna.
Se kalender för datum.

Stickcafe
Tycker du om att sticka men har ingen att sticka till? Behöver du hjälp med mönstret? Vill du ha sällskap medan du handarbetar? Då är du hjärtligt välkommen till Högåskyrkan måndagar ojämna veckor mellan kl. 10-12. Då kan du komma och sticka till dig själv eller andra.  Vi lämnar halsdukar, vantar, mössor, filtar, tröjor m.m. till behövande. Kanske har du restgarner hemma som går att använda till något?

Syföreningar
Gravaforskretsens syförening
Plats: I hemmen
Tid: en tisdag i månaden

Högåskyrkans syförening
Plats: Högåskyrkans församlingshem
Tid: varannan måndag

Hönsa kyrkliga sykrets
Plats: I hemmen
Tid: kl. 14:00 varannan torsdag, udda veckor

Missionssyföreningen
Plats: Högåskyrkans församlingshem
Tid: var tredje tisdag

En äldre dam sitter och stickar.

Stickcafé

Måndagar 10-12 ojämna veckor i Högåskyrkans samlingssal

Orgelfrukost

Helg- och lovfria torsdagar kl 9-10 i Högåskyrkan! Start i kyrkan med orgelmusik därefter kostnadsfri frukost i samlingssalen