Foto: Linköpings stift

Konfirmation

Konfirmationen handlar om dig och allt som är viktigt i livet. Inga frågor om tro eller livet är dumma eller konstiga och under konfan får du fråga om vad du vill. Tillsammans med andra får du chansen att fundera, skratta, gråta och få minnen för livet.

Tärna församling ger varje år ungdomar möjlighet att lära sig mer om kristen tro. Bland annat genom att förstå mer om Dopet, Nattvarden, Bönen, Bibeln och Kyrkan. Jesus säger: Den som tror på mig har evigt liv!

Konfirmation 2022 blir framflyttad till 2023 för ungdomar födda 2007, 2008 för mer information kontakta kyrkoherden.

Återträff

Varje sommar hålls en återträff för de som konfirmerades för 50 år sedan. Inbjudan skickas ut till alla i god tid före.

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.