Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Barn 6-11 år

Vår målsättning med verksamheten för barnen i denna ålder är att alla ska känna sig sedda och veta att de är älskade. De ska erbjudas en meningsfull fritidsaktivitet där det finns plats för samtal och nyfikenhet för livets alla frågor.

Miniorer i Åsarna

Går du i F:an eller klass 1-3? Gillar du spännande berättelser? Pyssla? Spela teater kanske? Kom då med till miniorerna i Åsarna församlingshem på torsdagar. Vi lyssnar på spännande berättelser, leker utomhus och pratar om Gud och sånt. Och så fikar vi, såklart.

Sång Å Sånt i Svenstakyrkan

En barnkör med pyssel för barn 7-9 år. Vi vandrar tillsammans från skolan till Svenstakyrkan där vi fikar, sjunger, pysslar och pratar om viktiga saker. Vi är med i någon gudstjänst under terminen och vi ger På-Väg-Hem-Konsert.

Ulrika Nordin, församlingspedagog
telefon: 0643-44 78 80
e-post: karinulrika.nordin@svenskakyrkan.se

Rätans barnkör + Miniorer + Juniorer

Terminsstart 12 september 2023.
Tisdagar ca 14:15-15:30 i Rätans församlingshem.
Rätans barnkör/miniorer/juniorer är för åk 1-6 som vill vara med i en härlig barnkör med mycket sång, pyssel, lek och gott fika. De flesta åker skolbuss från Rätans skola till Rätans församlingshem. Kören medverkar ca 4 gånger/år i församlingens gudstjänstliv. Uppehåll v. 39, 43, 44 och 47. Terminsavslutning v. 48. Barnkörerna sjunger i kyrkan söndag v. 48, 3 december, 18:00 Rätans kyrka.

Julian Bishakwe, 0687-555 64, julian.bishakwe@svenskakyrkan.se
Emma Waara 0682-41 33 92, emma.waara@svenskakyrkan.se

Klövsjö barnkör + Miniorer + Juniorer

Terminsstart 14 september 2023.
Torsdagar 14:30-16:00 på föreninga (Klövsjö församlingshem).
Klövsjö barnkör/miniorer/juniorer är för dig i åk 1-6 som vill vara med i en härlig barnkör med mycket sång, lek, pyssel och gott fika. Barnkören medverkar ca 4 gånger/år i församlingens gudstjänstliv. Uppehåll v. 39, 43, 44 och 47. Terminsavslutning v. 48. Barnkörerna sjunger i kyrkan söndag v. 48, 3 december, 11:00 Klövsjö kyrka.

Julian Bishakwe, 0687-555 64, julian.bishakwe@svenskakyrkan.se
Emma Waara 0682-41 33 92, emma.waara@svenskakyrkan.se
och Katarina Larsdotter.

Kyrka - Skola

Vi erbjuder skolor och förskolor allhelgonavandring, krubbvisning och julvandring samt påskvandring. Det finns också möjlighet att boka till för kyrkvandring och bibelvandring.

Ulrika Nordin, församlingspedagog
telefon: 0643-44 78 80
e-post: karinulrika.nordin@svenskakyrkan.se

Levande julkrubba i Hackås

Julvandring då vi möter julberättelsens människor och djur (i detta fall levande människor och djur). Vandrar i julberättelsen, möter skattskrivaren där vi skattskriver oss, Herdarna har något att berätta, Änglarna ha ett budskap. Värdshusvärdarna har en sömnlös natt. Heliga familjen finns för beskådning, De vise männens och kamelens besök. Många besökare kommer traditionsenligt, vill vara med detta evenemang återkommande. Detta utspelar sig utomhus när mörkret infaller. Marschaller och facklor skapar en stämningsfull miljö.