bilväg, varm sommardag

Välkommen att följa med på en församlingsresa

Nyhet Publicerad Ändrad

Vi kommer under sommaren 2024 att erbjuda tre församlingsresor med lite olika inriktningar.

Du får anmäla dig till en av resorna och vill du åka med på fler så får du följa med i mån av plats. Resorna är till för dig som är medlem i Svenska Kyrkan.

Vid anmälan uppges namn, telefonnummer samt eventuella allergier. Vi vill också veta om du vill stiga på bussen vid Kyrkans Hus eller Skönsmons församlingshem.

Resan betalas kontant på plats, medtag gärna jämna pengar. Avbokning vid förhinder sker senast tre vardagar innan planerad resa. Om du avbokar för sent debiteras en avgift på 100 kr.

Resmål

JÄRVSÖ, TISDAG 4 JUNI
Kostnad: 300 kr
Avresa från Kyrkans Hus kl. 9:00 och
Skönsmons församlingsgård kl. 9:45

Vi styr färden mot Hälsingland och Järvsö. Där besöker vi Stenegård, ett av Hälsinglands mest omtyckta besöksmål. Här finns förutom kultur, hantverk, restaurang och vacker trädgård även Lill-Babs museet. Vi äter lunch på Gårdsrestaurangen när vi kommer fram och därefter får vi en guidning i museet samt möjlighet att utforska omgivningarna. Sedan serveras kaffe och kaka och vi besöker även Järvsö kyrka innan vi vänder åter mot Sundsvall. Vi räknar med att vara tillbaka ca. 17:30.

BISPGÅRDEN, TORSDAG 11 JULI
Kostnad: 200 kr
Avresa från Kyrkans Hus kl. 10:30 och
Skönsmons församlingsgård kl. 10:45

Vi reser med en kortare dagstur mot Bispgården och äter lunch på hotell Älggårdsberget när vi kommer fram. Därefter far vi till nya Ragunda kyrka där vi får en guidad visning och deltar i andakt innan vi far tillbaka hem till Sundsvall. Vi räknar med att vara tillbaka ca 16:30.

SOLLEFTEÅ, ONSDAG 21 AUGUSTI
Kostnad: 300 kr
Avresa från Kyrkans Hus kl. 9:00 och
Skönsmons församlingsgård kl. 9:45

Denna längre bussresa går till Sollefteå och Farm Backsjön. Där besöker vi Norrlands Tulpan trädgård, en tulpanodling som varit i drift i 14 år. När vi anländer börjar vi med lunch i växthuset, följt av en guidad visning av odlingarna. Det finns även möjlighet att köpa tulpaner och andra blommor, se på gårdens höns, åsnor och Siberian huskies innan vi åker hemåt. Vi räknar med att vara tillbaka ca 17:30.