Foto: Arne Hyckenberg

Minnesandakt med musik

Nyhet Publicerad

I samband med årsdagen för terrorattentatet på Drottninggatan hålls en minnesandakt med bön och ljuständning i S:t Jacobs kyrka 7 april kl 15.00.

Domprost Hans Ulfvebrand leder minnesandakten som sedan övergår i konserten "Det gyllende fönstret" med Tora Thorslund, trumpet och Mattias Wager, orgel.

I samband med minnesandakten, ca 14.58, kommer S:t Jacobs kyrkklockor att ringa.

14.15- 15.00 är det en minneskonsert på  stora scenen i Kungsträdgården, strax intill S:t Jacobs kyrka. Programmet består av tal av bland andra statsminister Stefan Löfven samt musikframträdanden av Malena Ernman, Sanna Nielsen och Lars Winnerbäck mfl. Läs mer här

Gudstjänst i SVT 7 april kl 12.00

I Adolf Fredriks kyrka i Stockholm hålls en gudstjänst för särskilt inbjudna gäster lördag 7 april kl 12.00. Inbjudna är anhöriga och särskilt drabbade, berörda som hjälpte till under dagen (ambulans, polis, räddningstjänst, krisstödjare m.fl.) samt representanter för det officiella Sverige. Gudstjänsten leds av kyrkoherde Annika Millde. Medverkar gör även ärkebiskop Antje Jackelén, biskop Eva Brunne samt Stockholms interreligiösa råd, Iris. Sång framförs av Adolf Fredriks kyrkokörer. Gudstjänsten kommer att livesändas klockan 12.00 i SVT.