Foto: Staffan Engwall

Messias

Lördag den 28 november kl 15.00 sänder S:t Jacobs Kammarkör Messias. Välkommen till digital konsert med S:t Jacobs Kammarkör, Rebaroque konsertmästare Maria Lindal Gary Graden dirigent. Solisterna Kerstin Avemo, Susanna Sundberg, Michael Winius och Karl-MagnussFredriksson. Konserten ligger öppen ett par dagar efter sändningen. Här hittar du länken till konserten!

Georg Friedrich Händels storverk Messias - mångårig konserttradition i Storkyrkan i Stockholm under första adventshelgen. I år - 2020 - är det första gången sedan 1928 som konserten ställs in. Istället återutsänder vi Messias från Storkyrkan i en inspelning från november 2013. Messiah by George Friedrich Händel in the Cathedral of Stockholm during the First Advent weekend, is a very long tradition. This year - 2020 - is the first time since 1928 the concert had to be cancelled. But - we are giving you the concert anyway, in a recording from November 2013.

S:t Jacobs Kammarkör
Rebaroque konsertmästare/concert master Maria Lindal