Foto: Linnea Esplund

Gudstjänst

Genom hela kristendomens historia har människor samlats för att be tillsammans. I gudstjänsten finns möjlighet att möta Gud och dig själv, att sjunga och be tillsammans med andra samt fundera kring tro och liv.

Söndagar

Varje söndag firar vi en gudstjänst klockan 11:00 i någon av våra kyrkor. I regel firar vi gudstjänsterna i Ärla kyrka från midsommar till terminstart i september och i Stenkvista kyrkan under resten av året. En gång i månaden firas mässa (gudstjänst med nattvard). Kolla kalendern på startsidan för att se var och när nästa gudstjänst firas.

Foto: Linnea Esplund

Våra gudstjänster har en enkel ordning som är lätt att följa med i. Så ofta som möjligt har vi någon extra musik, både sångare eller instrumentalister i olika åldrar.

Efter gudstjänsten bjuder vi på fika.

Tisdagar

Varje tisdag 18:30 under terminerna firar vi en veckomässa i Ärla församlingshem. Det är en enkel mässa där församlingens ungdomar medverkar.