Musik

Stenbrohults församling är en sjungande församling! Här ryms ett rikt musikliv, psalmer och liturgisk musik i högmässan, kyrkokörens breda repertoar, barnens glada rörelsesånger och inbjudna gästers sång och musik. "Lovsjung hans namns ära, ge honom ära och pris" Ps 66:2

Kyrkokören

Kyrkokören sjunger mycket och gärna, på Gudstjänst, konserter och hembygdsföreningens arrangemang vid midsommar, valborg och Linnés födelsedag.
Är du intresserad av att sjunga, hör gärna av dig. Här finns alltid plats för fler!

Glädjesångarna

Vår barnkör för barn från 6 år. Här är sångglädjen det viktigaste! Glädjesångarna träffas en gång i veckan och sjunger även på Gudstjänsten några gånger per termin. På julen gör vi en minimusikal i Stenbrohult och på våren en musikal tillsammans med Älmhults barnkör. Varje vår åker kören även på läger.

Linnékören
Nygammal kör som håller på att startas upp. Välkomna ungdomar från 11 år och uppåt!

Konserter och Musikvecka

Minns du sången, Lina Sandell, Kärlekskonsert, Julkonsert och Så som i himmelen, är några av de konserter som har ordnats i församlingen de senaste åren. Kyrkokören medverkar ofta och har sjungit tillsammans med solister som Sofia Källgren, Åsa Jinder och John Martin Bengtsson.

Sedan 1964 har Stenbrohults församling varje år arrangerat en musikvecka. Här samsas olika musikgenrer, lokala förmågor och inbjudna artister. En vecka fylld av musik och glädje! Musikveckan sker veckan efter midsommar.

Övningstider Stenbrohults körer

Kyrkokören - torsdagar kl 19 i kyrkan