Foto: Magnus Aronsson/IKON

Barnverksamhet

Jesus sa: "Låt barnen komma till mig och hindra dem inte, ty Guds rike tillhör sådana som de." Vi vill låta barnen få chans att upptäcka vem Jesus är! Söndagskola, öppen förskola och Bibeläventyr är några möjligheter.

Söndagsskola

Under söndagens gudstjänst erbjuds barnen en egen samling. Med berättelse, drama, pyssel och sång får barnen höra om Jesus. Vi börjar gemensamt i kyrkan med resten av församlingen och går sedan till Sockenstugan. Vid nattvarden ansluter vi igen och avslutar sedan med kyrkfika!

Öppen förskola – Små och Stora

Välkommen med ditt barn till öppna förskolan! Vi inleder med en samling där vi sjunger och ramsar tillsammans. Sedan fikar vi och umgås. För lite äldre barn finns möjlighet till pyssel. Öppna förskolan träffas i Liatorps församlingshem, torsdagar 10-11.30

Bibeläventyret

Församlingen erbjuder klass 4 och 5 att ta del av Bibelns berättelser genom Bibeläventyret. Fartfyllt, lärorikt och roligt! Med berättelse, drama, nyckelord och sång får barnen vandra genom Bibeln. Bibeläventyret är utvecklat av Svenska Bibelsällskapet och är ett icke-konfessionellt undervisningsmaterial, för skolans religionsundervisning. Hör gärna av dig om du vill ha besök av Bibeläventyret i din klass!