Foto: IKON

Diakoner i Solberga pastorat

Som diakoner finns vi mitt i församlingen och har ansvar för kyrkans sociala arbete. Söker du efter en plats i tillvaron, har det svårt och vill ha någon att prata med? Ring oss!

Någon att prata med

Ibland är livet inte så lätt att leva. Det kan vara till stor hjälp att tala med någon utanför den närmaste bekantskapskretsen. Våra präster och diakoner är utbildade lyssnare med tystnadsplikt. Välkommen att kontakta oss.

Ideellt arbete

Vill du göra en insats? I Solberga pastorat finns det många som är ideellt aktiva, men här finns plats för fler. Verksamhet bygger på allas engagemang, erfarenheter och kunskaper. Vi vill ta vara på det du tycker är viktigt och roligt.

Kyrkans sociala arbete - diakoni

Diakoni betyder tjänst och innebär omsorg om medmänniskan i livets olika situationer. Det är kristen tron omsatt i praktisk handling. För oss innebär det omsorg om medmänniskan i livets olika situationer - kyrkans utsträckta hand till alla som behöver hjälp.