Interiör och bårtäcken

Nyhet Publicerad

Utformningen av kyrkorummet i Sofia kyrka gör att rummet känns lagom stort oavsett om det är många eller få deltagare. Besök gärna kyrkan för att få en uppfattning om rummet.

Lokal

Församlingens två begravningslokaler är Sofia kyrka och Sjöstadskapellet. Sofia kyrka passar bra för både små och stora begravningssällskap. Sjöstadskapellet är en mindre, modern byggnad och rymmer ett mindre sällskap.

Bårtäcke

Kistan kan kläs med ett av församlingens två bårtäcken. Det kostar inget att använda dem. Församlingens personal ansvarar tillsammans med begravningsbyrån för dekorationen runt kistan med ljus och blommor.

För att boka bårtäcke till kistan kontaktar du begravningsbyrån.

Besök kyrkorummen

Välkommen att besöka Sofia kyrka och Sjöstadskapellet för att bekanta dig med kyrkorummen. Öppettider hittar du här.