Foto: Jan-Olof Johansson

Följ med oss till det heliga landet

Under september månad inleds den studiecirkel som ligger till grund för den resa som Södra Ölands pastorat planerar att genomföra ca mars 2020.
En resa till det heliga landet som du är varmt välkommen att följa med på.

Ca 1 gg/månad träffas vi tillsammans med vår studievägledare (och även senare guide i det heliga landet) Jan-Olof Johansson. Vi kommer att diskutera området ur ett bibliskt perspektiv såväl som prata om den historia som har lett upp till den politiska situation som råder i området idag.

Datum för höstens träffar.
Samtliga träffar hålls i Nådens kapell i Färjestaden kl 19.00

19 september      En resa genom Bibelns värld
16 oktober           En två tusenårig historia
11 nov                  Möte med tre religioner i en stad
22 jan                   Vad händer där nu?
19 mars                Vi förbereder vår resa
21-28 mars         Pilgrimsresan ”Se vi går upp till Jerusalem”

Resan genomförs 21-28 mars 2020.  I priset ingår resa, boende samt till största delen mat. Pris för resan är 18 500kr. ( Medel kommer att sökas för att möjliggöra att Södra Ölands pastorat skall kunna subventionera varje persons resa till cirka halva kostnaden.)

Det går även bra att endast delta på studiecirkeln om man inte önskar delta på resan.

Välkommen att följa med på en oförglömlig resa!