Foto: Louise Hedberg/IKON

Vill du boka dop?

Här har du möjlighet att se lediga tider för dop i pastoratet och sedan boka direkt via webben. Bekräftelse på dopet får du inom några arbetsdagar.

VÄLKOMMEN ATT BOKA EN TID FÖR DOP DIREKT HÄR PÅ WEBBEN
- Välj kyrka och/eller datum och få upp lediga tider i kalendern. Syns det inga tider på ett visst datum så beror det på att doptiderna redan är bokade.

- Välj en tid och fyll i uppgifter i formuläret som öppnas. Vill ni att fler ska döpas samma tid fyll i namn och personnummer i rutan ”Övriga önskemål”.

- När er bokningsförfrågan skickats till oss gör vi en avstämning och återkommer till er inom några arbetsdagar. Först då ni fått en bokningsbekräftelse från oss är bokningen definitiv.

- Prästen kommer ungefär 1-2 veckor innan dopet att kontakta er för dopsamtal.

- Det finns möjlighet att låna dopklänning.

- Det går att boka tid för dop via webben senast två veckor före doptillfället. Hittar ni ingen tid som passar, vill ha dopet i en annan kyrka/plats eller har andra önskemål går det alltid bra att kontakta oss på 0485-380 12 alt sodraolands.pastorat@svenskakyrkan.se.

- Önskar ni att boka lokal för dopkalas går det bra att skriva i rutan för övriga önskemål eller att kontakta oss på 0485-380 12 alt sodraolands.pastorat@svenskakyrkan.se.

Med reservation för eventuella ändringar gällande bemanning (präst och musiker)

Alla personuppgifter behandlas enligt GDPR, läs mer här.