Julen 2019

För oss svenskar är Julen den största av kyrkliga högtider. Att samlas på helig mark, sjunga julpsalmerna och lyssna till julevangeliet är en tradition med ett innehåll vi inte vill vara utan.

I år firar vi Julen den 24 december, på Julafton, med Julbön med sångsolister i S:ta Birgittas kapell kl 11:00. Efteråt serveras en jullunch i Villa Ingeborg. En julbuffé med en massa godsaker. Pris 30 euro.

Föranmälan via mail: nice@svenskakyrkan.se eller kanslitelefonen +33(0)493204064 eller direkt till Kyrkoherden: +33 (0)630689483.

På Juldagen firar vi traditionsenligt Julotta med sångsolister, kl 16, i Holy Trinity Anglican Church, Nice (11 Rue de la Buffa). Glöggmignel med pepparkaka efteråt i ”the Hall”.