Villa Ingeborg fyller 5 år

Det ska vi fira!

Nu är det redan fem år sedan Svenska kyrkan och Rivieraklubben flyttade till Villa Ingeborg. Kom och var med på Jubileumsdagen, 13 oktober, som vi bland annat firar med en unik konstauktion.

Den 13 oktober 2013 invigde prinsessan Christina Villa Ingeborg. Fem år har nu gått och det vill vi fira. Kom och var med på Jubileumsdagen lördagen den 13 oktober, mellan klockan 13:00-17:00. Vi serverar bubbel, tilltugg, det blir underhållning och tal samt en spännande konstauktion med lotteri. Dessutom inviger vi ett nytt litet hus som blivit barnens favorittillhåll i trädgården.

Konstauktion med lotteri

En av de fortlöpande aktiviteterna på Villa Ingeborg är våra konstutställningar. Under höst, vinter och vår har vi vernissager en gång per månad där konstnärer, som oftast har en svenskanknytning, möter en intresserad publik. Efter varje utställning skänker den aktuella konstnären ett verk till Villa Ingeborg. Resultatet av detta ser vi i form av en otrolig samling konst i olika genrer. Nu har väggarna tagit slut och därför är det både roligt och spännande att anordna en konstauktion med ett konstlotteri i samband med vår Jubileumsdag.

För den som redan nu vill se vår unika konstsamling går det alldeles utmärkt. Tavlorna hänger i rummen på nedre botten på Villa Ingeborg. Tisdagen den 2 oktober klockan 16:00-19:00 är alla intresserade välkomna till en mingel-verinssage.

Auktion, lotteri och jubileumsfirande är ett samarrengemang mellan Svenska kyrkan i Södra Frankrike & Monaco och Rivieraklubben. Behållningen går till gemensamma driftskostnader av Villa Ingeborg. Beslut om hur pengarna kommer att användas tas av vårt Fastighetsråd.

Klicka på nedanstående pdf-länkar för att se och läsa om konstverken.

Konstverk till Auktion på Villa Ingeborg 13 okt 2018

Presentation tavlor till auktion

Anmäl dig gärna via vår mail: nice@svenskakyrkan.se eller ring kansliet: 04 93 20 40 64 eller via klubbens hemsida www.rivieraklubben.com

Pris för hela arrangemanget 15 Euro

Söndag 14 oktober

Tacksägelsedagen

Som en naturlig fortsättning på Villa Ingeborgs jubileumsfirande håller vi en extra festlig mässa söndagen den 14/10 kl 11.