Ett nytt spännande år ligger framför oss……

30 november 2020

Ja så står det på de fakturor som vi skickar ut den 1 december. Vi hoppas att ni alla ska tycka det är meningsfullt att fortsätta att stödja vårt arbete under nästa verksamhetsår.

Vår kyrkostämma den 15 november beslutade om höjda avgifter för 2021, detta eftersom avgifterna varit oförändrade sedan 2015. De nya avgifterna är för par 120 €, för ensam medlem 60 € samt för ungdom upp till och med 25 år 40 €.

Varför spännande? Jo vi tror att vår församling just nu är på rätt väg vad avser den så viktiga inre friden som många har längtat efter men tidvis har saknat hos oss. Om vi får den arbetsro som vi behöver under ytterligare ett år så är det vår övertygelse att vi har funnit en början till lösning på de våndor vi brottats med under några år. Bara nu pandemin lugnar ner sig så vi får möjlighet att börja arbeta, det är mycket arbete framför oss.

Får vi samtidigt det stora stöd som just nu kommer oss till del genom en fantastisk start på vår julförsäljning på nätet, då kommer vi att kunna lägga år 2020 till historien som ett dåligt år men inte som den katastrof man kunde ha befarat.

Efter två dagars försäljning har vi sålt 9 stycken hela lotteri-ringar, (100 lotter), ett stort antal ytterligare lotter plus mat för ca 2 000 €, totalt närmar vi oss 5 000 €.

Det vill säga, det känns som om vår digitala julmarknad kan bli ett riktigt lyckokast. Fortsätt gärna så, hela kyrkorådet står upp, bockar och tackar!

Cagnes-sur-Mer den 30 november 2020

Kyrkorådet