Konfirmation händer

Äventyrskonfa 2024-2025

Under våren kommer inbjudan för blivande konfirmander. Hör av er om ni har några frågor.

För dig som är född 2010, eller har ett barn eller barnbarn som är det. Då finns möjligheten att söka till Skärstad-Ölmstads konfirmationsgrupp. Vårt upplägg kallas ”Äventyrskonfirmation” där vi kombinerar undervisning, samtal och skapande med roliga upplevelser och äventyr!

Ett äventyr kan vara att sova över i en kyrka, rida, bowla, ”Bäst i kyrktest”, skapa hos en konstnär eller klättra upp i ett kyrktorn!

Inbjudan kommer ut till er blivande konfirmander under våren men du kan redan nu göra en anmälan i formuläret på hemsidan.

Upplägg:

Datum: Upptakt 1 sep 2024, kl.18. Konfirmationsmässa 8 juni 2024.

Tid: 1 helg/månad + 2 helgläger och ett 3-dagars  sommarläger.

Plats: Församlingens kyrkor, församlingshem och lägergård + äventyr i närområdet.

Frågor: Hör av dig till någon av ledarna: Agnetha, Tomas eller Karin. Kontaktuppgifter finns under personal på hemsidan.

Folder för äventyrskonfa del 1

Folder för äventyrskonfa del 2

För den som vill veta mer allmänt om konfirmation finns det att läsa på:

svenskakyrkan.se/konfirmation

Hoppas du vill vara med!