Torsdag i Skanör

Terminsuppehåll! Öppen torsdag i Skanör där alla får möjlighet att mötas och dela en enkel måltid.

Med ”Torsdag i Skanör” skapar Skanör-Falsterbo församling en öppen torsdag i församlingshuset i Skanör där olika åldrar får möjlighet att mötas och dela en enkel måltid med varandra.

Det finns möjlighet att vara med i samtalsgrupp eller delta i ett kort föredrag eller äta lunch eller allt samman. De korta föredragen kallas ”eftersits” då vi samtalar om något spännande eller intressant ämne. Samtalsgrupperna har olika inriktning – och om dem kan du läsa mer under diakoni.

Lunchen kostar 40kr och är mellan 11.30-12.20

Barn i olika åldrar med vuxna är välkomna varje torsdagseftermiddag och en gång i månaden firar vi s k spagettigudstjänst. Innan gudstjänsten samlas vi och äter kvällsmat tillsammans – allt för att ni som hämtat era barn på förskolan skall ha möjlighet att också deltaga i gudstjänsten. Läs mer på HimlaLivs sida.

Varmt välkommen att vara med på det som passar Dig.

Fortsätter pandemin under hösten – så vidtar vi åtgärder så alla som kommer skall känna sig trygga och vi begränsar givetvis antalet deltagare enligt FHM och regeringens beslut.

”Torsdagar i Skanör” startar 9 september.