Sommarens konserter

Här presenteras församlingens konsertprogram för sommaren 2021

Vi följer noga Folkhälsomyndighetens riktlinjer.

Konserterna på ”Skymning i Falsterbo” är gratis men du behöver boka plats eftersom vi endast släpper in 50 st vid varje tillfälle.

Bokningsläpp från den 1 juni. Det går bra att ringa och boka sin biljett och sen skickar vi biljetten hem till dig. Det går också att komma in på församlingsexpeditionen och köpa sin biljett.

Församlingsexpeditionen i Skanör ligger på Kyrkogatan 5b.
Tel: 040 - 47 97 00

MED ANLEDNING AV CORONA/COVID-19 pandemin måste vi reservera oss för att konserterna som presenteras här kan komma att ändras, ställas in eller flyttas med kort varsel.

I omsorg om varandra påminner vi:
•Stanna hemma om du är sjuk
•Sitt med avstånd till varandra i kyrkbänkarna
•Hälsa gärna med handen på hjärtat
•Är du i riskgrupp - stanna hemma

Skymning i Falsterbo

TORSDAG12 AUGUSTI, KL 20.00 - Fri entré
”Bluegrass på svenska”

Denna kväll bjuds det på svängiga amerikanska hymner. Många uppskattar bluegrassmusiken men bandet har märkt att budskapet ofta gått förlorat när alla låtar sjungits på engelska. Därför har de själva översatt flera klassiska bluegrasslåtar från engelska till svenska.

Anna Edström, gitarr och sång • Jonas Rudolf, gitarr och sång • Hugo Lundwall, kontrabas och sång • Martin Axelsson, fiol, banjo och sång

TORSDAG 19 AUGUSTI, KL 20.00 - Fri entré
Agnes Hulander trio

Agnes Hulander Trio ägnar sig åt genreöverskridande musik och framför ofta arrangemang över nordiska psalmer, välkända visor och instrumentalmusik från hela världen. Inte sällan möter folkliga melodier musikaliska landskap tillhörande den moderna jazzen.

Agnes Hulander, sång och cello • Joel Hulander, kontrabas • Jonny Ek, piano

TORSDAG 26 AUGUSTI, KL 20.00 - Fri entré
Kören Isola

Kören Isola under ledning av Agnes Hulander och Peter Sjunnesson.