Följ med på retreat. Fullbokat!

Nu är detta tillfälle fullbokat.

Nu är vårens retreat fullbokad. Men håll koll på när vi släpper datum till höstens retreat.

Retreat

I skrivande stund (2021-01-20) är högsta tillåtna antal personer som får samlas åtta personer. Om denna siffra ändras så att fler får samlas kan denna retreat bli av, annars inte. Det går bra att anmäla sitt intresse redan nu om du vill vara säker att bli tilldelad en plats om restriktionerna ändras.

Anmäl till eva.h.olsson@svenskakyrkan.se

I ett samarbete mellan Höllvikens och Skanör-Falsterbo församling har du möjlighet att delta i en vårretreat på Äspögården som ligger ett stenkast från Sveriges sydligaste udde, Smygehuk.

Äspögården byggdes på 1800-talet som prästgård, men är nu i privat ägo och flitigt använd till retreater och kurser. Som gäst på gården får du ett eget rum med egen toalett och dusch. Under retreaten får du möjlighet att under en helg leva i avskildhet och stillhet tillsammans med andra. Det är ett tillfälle för dig att hinna ifatt dig själv och reflektera över vad som är viktigt i livet.

Har du aldrig provat retreat kan dessa dagar vara en möjlighet till ny erfarenhet. Större delen av tiden är du i tystnad. På så sätt får du en möjlighet att lyssna på dina egna tankar och tillbringa helgen i en tyst gemenskap med andra. I tystnaden får du utrymme att möta dig själv på djupet och, om du så vill, Gud.

Retreaten innehåller dagar av stillhet och reflektion, vandring i vårgrönska och bönemeditation, möjlighet för enskilda samtal och gemensamma måltider. Under helgen kommer vi att fira gudstjänster i Äspö kyrkan. Allt program under retreaten är frivilligt och du väljer själv vad du vill delta i utifrån dina egna behov. Denna tysta gemenskap är en speciell upplevelse som är svår att beskriva i ord, den behöver upplevas.

Retreat 7 till 9 maj 2021

Sista anmälningsdag: 19 april 2021

Kostnad: 1680 kronor per person, helpension
Medtag: lakan och handduk, anteckningsmaterial, Bibel