Festival of Sacred Arts

Upplev en festival där det heliga i olika konstarter sätts i fokus, i relation till varandra och i relation till den vackra natur som omger Skanör-Falsterbo - 4 -6 augusti

Festival of Sacred Arts 4-6 augusti!

Det är med stolthet och glädje vi nu presenterar ett evenemang som vi hoppas ska bli en årligen återkommande begivenhet i Skanör-Falsterbo

Den konstnärliga idén utgår ifrån att besökaren inbjuds att söka efter det heliga i olika konstarter i relation till naturen. Vad som kan anses vara heligt är ytterst personligt och är en utgångspunkt för spännande resonemang. Under dessa sensommardagar kan man uppleva musik, konst, drama, dans, poesi och natur, samt ta del av och aktivt delta i debatt och diskussion. Med en festival av detta slag vill vi öppna upp för en unik scen i Norden där lokala utövare kan inspireras av internationella gäster och utbyta erfarenheter.

www.festivalofsacredarts.se

Fredag 4 augusti

Festival of Sacred Arts stora öppningskonsert!
Musikalkonsert kl. 19.00 på Strandbaden i Falsterbo.
Inträde 150kr, betalas vid entrén.

Tillsammans med solisterna och musikalartisterna Tommy Juth och Linda Fabricius Hultemark och en specialsammansatt festivalkör - allt under ledning av organist Per Engström, ger vi er en fantastisk musikalkonsert på Strandbaden i Falsterbo.

www.lindafabriciushultemark.com
www.tommyjuth.se/

Konsert kl. 22.00 i Falsterbo kyrka.
Konsert inspirerad av Deep Purples musik. Robert Bennesh, orgel Jonathan Dafgård, gitarr och Pelle Lindsjö, bas och Love Ekenberg, trummor.

Tack vare en generös gåva från Arne Frank och Catherine Astorga tar vi inget inträde till denna konsert.

Lördag 5 augusti
Konsert kl. 17.00 i Skanörs kyrka.
Danska landskoret, med de främsta unga rösterna från hela Danmark,
under ledning av Jonas Rasmussen.

Konsert kl. 19.00 på Strandbaden
”Gospel by the beach” med Mark Miller (USA) och Subject to Change,
festivalkören samt Gospelkören ”One Nation” under ledning av Jonas Engström.

Konsert kl. 22.00 i Skanörs kyrka
Daniel Moody (USA) – countertenor och David Fung (AUSTRALIEN) – piano.

Söndag 6 augusti
Musikhögmässa kl. 11.00 i Falsterbo kyrka
Med Mark Miller och ”Subject to change”.

Konsert kl. 19.30 i Falsterbo kyrka
Jazz inom ramen för församlingens ordinarie sommarserie.