En präst i grön kåpa ställer fram nattvardskalken.

Arbetsledande komminister till Granlo kyrka

Vi söker arbetsledande komminister
till en kyrka med bred verksamhet!

I Selångers församling finns tre komministertjänster uppdelade på var sitt distrikt. Vår komminister i Granlo lämnar inte församlingen men blir församlingsherde varför vi söker en präst som vill fortsätta det lokala arbetet i Granlo. På plats finns ett kreativt och hjälpsamt arbetslag som bedriver verksamhet för alla åldrar. I en del av de moderna lokalerna finns även kyrkans egna fritidshem Skeppet med barn från förskoleklass till åk 3 vilket ger kyrkan puls och dynamik och en naturlig kontakt med boende i området.

Till Granlo söker vi nu dig som värdesätter att vara församlingspräst och vill arbeta kontaktskapande med församlingsbor och aktörer i närområdet. Du vill också arbeta församlingsbyggande bland unga och äldre genom gudstjänster, själavård, undervisning och vägledning i livsfrågor. Vi ser att du har erfarenhet av församlingsarbete och är intresserad av arbetsledning.

Anställningen är en tillsvidareanställning, 100%.
Körkort och tillgång till bil erfordras för tjänsten.
Tillträde enligt överenskommelse.

Vi vill ha din ansökan med CV och referensdokumentation
senast den 6 maj 2024.

Ansökan mejlas till selanger.forsamling@svenskakyrkan.se
eller skickas till Selångers församling, Kungsnäs 158, 855 91 SUNDSVALL

Frågor om tjänsten besvaras av komminister Tove Norrfelt
060-15 17 30, 073-082 59 00, mail: tove.norrfelt@svenskakyrkan.se

Selångers församling är en tätortsförsamling, men har också en landsbygdsdel. Vi är ett 25-tal anställda och har tre kyrkor och en kyrkoruin.