Närbild på en pingstlilja som ligger på marken med två vigselringar på ena kronbladet.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Drop-in dop och vigsel vid Årsunda hembygdsgård

Nyhet Publicerad Ändrad

På midsommardagen, den 22 juni, erbjuder vi drop-in vigsel och dop vid Årsunda hembygdsgård mellan kl 10-13. Allt är gratis och det behövs ingen föranmälan. Efteråt bjuder vi på fika.

Att fira kärleken behöver varken kosta mycket tid eller pengar. Ett drop in-tillfälle är både enkelt och stämningsfullt. Kom som ni är, uppklädda eller i vardagskläder. På tu man hand eller med några nära och kära. Oavsett så blir det ett minne för livet! Ett stort bröllop med pompa och ståt är festligt, men kanske inte för alla. Vill ni komma undan stressen med inbjudningskort, inköpslistor och all planering är kanske drop-in vigsel något för er? Det som behövs för vigsel är en giltig hindersprövning, legitimation för er båda och ringar om ni vill. Minst en av er måste vara medlem i Svenska kyrkan.

Önskar ni en festlig dopdag till ert barn, utan några större förberedelser? Vi har präst och ser till att det blir en minnesvärd dag. Det finns inget krav på dopklänning eller dopdräkt utan det går lika bra att bli döpt i vanliga kläder. Ni behöver ta med legitimation och om den som ska döpas är under 18 år behöver ni ta med undertecknat samtycke om inte alla barnets vårdnadshavare är närvarande vid dopet.

Har du frågor om dop- eller vigselceremonin kontakta Kajsa Berg, präst på telefonnummer 026-25 30 34 eller kajsa.berg@svenskakyrkan.se, för mer information.

Allmänna frågor kan också besvaras av pastorsexpeditionen på telefonnummer 026-25 30 53.