Vigsel

Ett bröllop i kyrkan är en gudstjänst med många symboler. Inför Gud och alla vittnen lovar brudparet att älska varandra i med och motgång till livets slut. Vi ber om Guds välsignelse över vårt äktenskap och hjälpa oss med de svårigheter vi kommer att möta i livet.

Musik till Bröllopet

Prata gärna med en kyrkans musiker om musiken, som ni vill ha till bröllopet.
Det finns mängder av vacker musik att välja bland. Och om någon ska spela eller sjunga vid vigseln så låt dem också få träffa våra musiker.
Har du svårt att bestämma dig för musik till vigseln finns några förlag på den här Spotyfilistan

Vill Du gifta dig i Ryssby eller Åby kyrka?

Vad roligt!
En vigsel i kyrkan är festligt. Du bestämmer själv om det ska bli ett stort eller litet bröllop. Präst, kantor, kyrka och vaktmästare kostar ingenting för den som är medlem i Svenska kyrkan.

Kankse vill ni hyra församlingshemmet för festen?
Kanske vill ni att kantorn spelar något speciellt på orgeln? Kankse vill ni att en kompis sjunger solo?
Vill ni låna en brudkrona kan man göra det i Ryssby kyrka.
Ingen fråga är för liten inför ett bröllop. Hör av dig till oss så försöker vi lösa det tillsammans.

Har du frågor och undringar - hör av dig till oss!

Vi hjälper dig!