Messy Church - ett nytt kreativt sätt att vara kyrka!

Skapande, gudstjänst & mat anpassat för barn & familj.

Messy Church är ett spännande sätt att träffas och umgås, att skapa, äta, fira gudstjänst tillsammans i alla åldrar på ett enkelt och avslappnat sätt.

Till Messy Church kommer man tillsammans för att umgås och göra aktiviteter ihop. Messy Church betyder stökig kyrka och är en gudstjänstgemenskap för hela familjen. När vi har Messy Church så får det vara lite stökigt, men barnen får inte komma själva på Messy Church utan måste ha med sig någon vuxen. Vi börjar med att umgås och göra aktiviteter och tar sedan med oss det in i en gudstjänst och avslutar med att äta tillsammans.

Alla åldrar är välkomna men barn deltar alltid i sällskap med vuxen. Det behövs ingen föranmälan och allt är gratis, bara dyk upp! Välkommen!​

Om du vill hjälpa till med något så är du hjärtligt välkommen! Vi behöver ideella krafter till olika saker, så som pyssel, matlagning, andakt och städning.

Programpunkterna varje gång är dessa:

• 16.30 Incheckning & mellis

• 17.00 Skapande på dagens tema

• 18.00 Gudstjänst

• 18.20 Kvällsmat

Dessa datum är inbokade under våren 2024:

• Onsdag 31 januari Åbygården Läckeby

• Onsdag 28 februari Mariagården i Rockneby

• Onsdag 13 mars Åbygården Läckeby

• Onsdag 24 april Mariagården Rockenby

Tema:

Vill du veta mer? Kontakta Mikael Lunnergård 0480-382 06 mikael.lunnergard@svenskakyrkan.se