Sjung i kör

Körerna leds av professionella musiker och det är helt gratis att vara med. Att sen ny forskning visar att körsång gör en lycklig är ju bara härligt!

Öregrund-Gräsö församling hälsar nya medlemmar välkomna!

Nya medlemmar sökes till MåBraKören och Öregrund-Gräsö kyrkokör.

Nystartad kör: Frösåkers Vokalensemble

En nystartad, projektbaserad vokalensemble med plats för 8-12 sångare.
Detta är en kör för dig som vill sjunga lite mer avancerad repertoar med stort personligt ansvar och samtidigt slippa binda upp dig på repetitioner varje vecka. Vi träffas och repeterar 3-4 ggr enligt överenskommelse inför varje framträdande. Tidigare erfarenhet av körsång och god notläsningsförmåga krävs.

För mer info och provsjungning, kontakta kyrkomusiker Love Lyckelin Bergman (love.lyckelinbergman@svenskakyrkan.se eller 0173-428 15)

Öregrund-Gräsö kyrkokör
Öregrund-Gräsö kyrkokör sjunger passande repertoar för diverse kyrkliga högtider, samt övar långsiktigt inför större körprojekt. Tillsammans i glädje och tillit, utvecklar vi oss ständigt vidare med ny kunskap och härliga upplevelser i körmusikens underbara värld! Nya körsångare är självklart också alltid välkomna!
Onsdagar i Kyrkans hus, Öregrund kl 18-20:30. Ledare. Håkan Sundin, tel: 0173-428 04, 072-561 88 45.

Må Bra Kören (vuxen)
Kyrkans hus, Öregrund, onsdagar Kl 14.30-16.30.

Kören medverkar i församlingens kyrkor, musikcaféer, på äldreboenden, på friluftsgudstjänster m m. Övningar med kaffestund. När man sjunger mår man bra! Ledare: Håkan Sundin, tel: 0173-428 04, 072-561 88 45

Vardagskören sångglädje (vuxen).
Östhammars församlingsgård, onsdagar 09.30-10.30.

Världslig och kyrklig musik i en salig blandning! Vardagskören förgyller alltsom oftast vardagen på äldreboenden i församlingen, samt medverkar i gudstjänster.
Ledare: Torbjörn Forsman, tel: 0173-428 16

Östhammars motettkör (vuxen).
Östhammars församlingsgård, onsdagar 18.30-21.00.

Du behöver ha sjungit i kör förut och/eller vara tonsäker samt kunna läsa noter.
Ledare: Love Lyckelin Bergman, e-post: love.lyckelinbergman@svenskakyrkan.se tel. 0173-428 15, sms 070-719 64 17

Barnkörer
Start fredag 1 mars. Kl. 14-17 Barn- & Ungdomskörer i Öregrund, Kyrkans hus.
För alla åldrar. De yngsta övar först och äldre sen. Vi sjunger Disney, pop, visor, psalmer och mycket mer. Framträdanden vid gudstjänster, andakter samt påskkonserter. Hämtning vid skolan vid behov. Möjlighet till uppstart i Östhammar vid intresse. Anmälan.

Alla våra barn- och familjeverksamheter är kostnadsfria.
För mer info och anmälan till kontakta elin.scott@svenskakyrkan.se
Hjärtligt välkomna till ett nytt år med nya möjligheter till skoj och gemenskap!

Östhammars gospel (fr. 13 år)
Östhammars församlingsgård, tisdagar 18.00-20.00.

Sjunger musik ur den Afroamerikanska sångstammen, såsom gospel, soul, jazz, visa osv. Medverkar på Gudstjänster och gör egna konserter varje termin.
Ledare: Pär Lindberg, par.wilhelm@gmail.com

I vår musikverksamhet samarbetar vi med SENSUS.

Vi söker nya körsångare! Att vara körledare är att trolla. Att få kören att låta exakt som man tänkt sig. Den stora utmaningen är när det saknas eller är för få sångare i en stämma. Nu söker vi dig som vill känna glädjen i att sjunga tillsammans och må bra av det.