Andakter

Här kan du titta och lyssna till inspelade andakter från någon av Roslagens östra pastorats församlingar.

Heliga trefaldighets dag - Gud - Fader, Son och Ande är dagens rubrik. Vi får fira andakt i Grisslehamns kapell tillsammans med prästen Anders Skagerström och musikerna Anders Jalkéus samt Annika Svärd. Filmen visas från 30 maj kl 10.00.

Andakt Heliga trefaldighets dag

Annandag pingst får vi komma med till vackra Malsta kyrka och fira en andakt med prästen Ninna Birkoff och organist Daniel Edoff.

Andakt annandag pingst

Pingstdagens andakt är från Norrtälje kyrka med prästen Josefin Hedenström. Medverkar gör även en fantastiskt fin barnkör som framför en nyskriven sång. Texten är skriven av barnen själva och musiken är skriven av Karin Sahlin. Filmen visas från 23/5 kl 10.00.

Andakt Pingstdagen

Denna söndag möter vi medarbetare från ekonomiavdelningen och expeditionen i Roslagens östra pastorat. De leder andakten på söndagen före pingst och dagens rubrik är Hjälparen kommer.

Andakt_söndagen före pingst

Fredag 14 maj är det teckenspråkets dag. I Väddö kyrka framförs Sinnesrobönen av kyrkomusiker Annika Svärd och teckentolkas av Ylva Mellander.

Sinnesrobönen

Kristi himmelsfärds dag. En tradition i Lohärads församling är att man denna dag firar gudstjänst i kohagen. Så vi fick följa med och fira andakt med församlingen och kossorna. Välkommen du också!

Andakt på Kristi himmelsfärds dag

I Bönsöndagens familjeandakt möter du flera av dem som arbetar med barn- och ungdomsverksamhet i församlingarnarna i Roslagens östra pastorat. Häng med på en andakt som ”reser” genom hela pastoratet.

Familjeandakt på Bönsöndagen

Femte söndagen i påsktiden med rubriken "Att växa i tro". Dagens andakt är från Rådmansö. Präst är Tobias Johannesson och sång framförs av Anna Lorin Nordahl, Christina Wermelin Elgbro och Clas Elgbro.

Andakt Femte söndagen i påsktiden

Fjärde söndagen i påsktiden med rubriken ” Vägen till livet”. I dagens andakt medverkar dramagruppen från Norrtälje-Malsta församling.

Andakt Fjärde söndagen i påsktiden

Tredje söndagen i påsktiden med rubriken "Den gode herden". Dagens andakt är inspelad i en fårhage i Riala. Tillsammans med många får och lamm möter vi församlingsherde Anders Elvin, musikerna Thomas Sving och Ellinor Videfors samt kyrkoherde Mika Wallander.
Du kan se andakten från söndag 18 april kl 10.00.

Andakt Tredje söndagen i påsktiden

Inspelad andakt från Norrtälje kyrka andra söndagen i påsktiden med rubriken ”Påskens vittnen”. Henrik Lugn och Karin Sahlin medverkar.

Andakt Andra söndagen i påsktiden

"Maria, Maria, du barn som Gud anförtrott Maria, Maria, du kvinna av fattig jord Maria, Maria, du flicka så full av mod"

Välkommen till en inspelad andakt i Väddö församlingsgård där vi firar "Jungfru Marie bebådelsedag". Annika Svärd och Maria Måneskär håller i den finstämda andakten och tillsammans med Fia Svärd och Anders Jalkéus bjuder de även på vacker sång och musik.

Andakt på Jungfru Marie bebådelsedag

Midfastosöndagen med rubriken ”Livets bröd”. Andakt från Björkö-Arholma kyrka med Mai-Li Jansson, Camilla Karlsson och Anders Jalkéus.

Andakt på Midfastosöndagen

Tredje söndagen i fastan med rubriken ”Kampen mot ondskan”. Andakt från Roslagsbro kyrka med Fredrik Ekström och Eva Zethelius.

Andakt tredje söndagen i fastan

Andra söndagen i fastan med rubriken ”Den kämpande tron”. Andakt från Vätö kyrka med Peter Dahlberg och Jonas Westberg.

Andakt andra söndagen i fastan

Denna vecka är andakten från Norrtälje kyrka. Första söndagen i fastan med rubriken ”Prövningens stund”. Vi får lyssna till Lena Nordlander, präst och Annika Persson, diakon. Medverkar gör även kyrkomusiker Peter Haegermark.

Andakt första söndagen i fastan

Söndagens andakt - Fastlagssöndagen - 14/2 är från Markuskyrkan i Norrtälje. Medverkar gör: församlingsherde Ninna Birkoff, diakon Anna Rydberg Nilsson, barn- och ungdomsledare Lena Ramdén samt kyrkomusiker Karin Sahlin.

Andakt - Fastlagssöndagen "Kärlekens väg"