Foto: Maria Lokrantz

Öppen kyrka i Partille

Behöver du en paus mitt i din stressiga dag? Eller bara andas ut en stund? Välkommen in på tisdagar kl.11-13, start 23 januari.

På tisdagar kl.11-13 är Partille kyrka öppen
Våren 2024│start 23 januari
Välkommen in för en stilla stund - eller en pratstund:

På tisdagar finns två personer på plats och bjuder på fika och finns tillgängliga om du vill prata. Kjell Senneson och Jadwiga Nyman är två av dem som välkomnar besökare.
-Folk är tacksamma att kyrkan är öppen. Många kommer in för en stunds stillhet, säger Kjell Senneson.
En del har frågor om kyrkobyggnaden. Andra tänder ljus och sitter ner en stund.
-Jag tror att det kan vara betydelsefullt i vår stressade värld. I kyrkan finner de en stund av stillhet och andakt.
-Man får vara sig själv här, säger Jadwiga Nyman.

Frågor?
Diakon Ingrid Holtsung, 031-340 42 43
ingrid.holtsung@svenskakyrkan.se

Självklart finns det möjlighet att titta på Partilles vackra kyrka vid alla möjliga tider - ta kontakt med församlingsexpeditionen
Du är såklart också varmt välkommen på gudstjänst - Här hittar du aktuella gudstjänsttider.

Partille kyrka

Partille kyrka│ Titta runt i kyrkan
Gamla Kronvägen 36, Partille  │Busshållplats • Partille centrum

Gudstjänstkalender

Helgdagarna hjälper oss skapa mening i tidens flöde. Välkommen på gudstjänst! Här hittar du aktuella tider.

Maria Hägglund och Tina Ferm

Kontakt • Expedition

Välkommen att ringa eller skicka e-post. Vi svarar på frågor om dop, bröllop, begravningar, lokalbokningar mm.