Rullator-rally

Nu är det dags för Östersunds långsammaste rally igen. 12 juni 2024 blir det en ny upplaga av Rullator-rally! Anmäl dig nu till att vara med - eller anmäl dig som volontär för att hjälpa till!

Vi tycker alla ska få möjligheten att vara med i ett lopp och höra publikens jubel. Onsdag 12 juni kl 12:00 finns möjlighet för de som behöver lite längre tid på sig att känna tävlingsnerven när Rullator-rally 2024 går av stapeln.

Deltagare i Rullator-rally tar sig fram efter egen förmåga mellan Gamla kyrkan och Stora kyrkan. Man behöver inte ha rullator, alla får vara med oavsett skavanker. Huvudsaken är att vi får komma ut, röra på oss och ha roligt tillsammans. I mål får alla deltagarna diplom och Länsförsäkringar Jämtland bjuder på tårta.

Alla är förstås välkomna att heja fram alla glada deltagare. Under rallyt samlar vi in pengar till Svenska kyrkan Östersunds diakoni, församlingens sociala arbete.

Läs mer om diakoni

Se inslag från tidigare år:
Rullator-rally på SVT
Rullator-rally på TV4 Nyhetsmorgon

Tid och plats

Onsdag 12 juni 2024
Start 12:00 vid Gamla kyrkan, mål vid Församlingsgården, Stora kyrkan

Vill du delta i rallyt? Eller vara volontär? Anmäl ditt intresse i formuläret eller direkt till Thomas Rönning (kontaktuppgifter längre ner på sidan).