Gudstjänst med små och stora

Nyhet Publicerad

Söndag 5/5 kl.10.00 i Längbro kyrka! Musikalen Du är värdefull framförs, och bygger på boken med samma namn av Max Lucado.

Medverkar gör Glädjespridarna samt Barnkören.
Präst: Sonya Wallentin. Efteråt serveras mumsigt fika i kyrkan!

Varm välkommen!

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Boka dop i Örebro

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett ålder på den som döps. Här kan du välja tid och plats för dop i någon av våra kyrkor och kapell. Bokning går att göra direkt på webben.

Två barn som håller hand.

Barnverksamheten i Längbro

Välkommen till Längbros barnverksamhet vt.2024!

Vallfartsmässa vid Riseberga klosterruin söndag 19 maj 2024

Välkommen att fira traditionell vallfartsmässa vid Riseberga klosterruin söndagen den 19 maj 2024 klockan 11.00. Svenska kyrkan ordnar gratis buss från Örebro och Glanshammar. Ta gärna med fikakorg och något att sitta på.

Längbro församling

Församlingsvägen 4,
(informationsservice, öppet mån-fre 9-16)
E-post: langbro.forsamling@svenskakyrkan.se