Foto: Rune Lundkvist

Hyra lokal i Längbro

I Längbro församling finns fyra lokaler för uthyrning i samband med dop, bröllop, begravning och annat. Här kan du läsa mer om och se bilder på lokalerna.

Bokning
Vill du hyra lokal i samband med bokning av dop så gör du det direkt här på webben.

Har du frågor som rör hyra lokal i samband med begravning ringer du vår Informationsservice.

Telefon:
Informationsservice: 019-15 45 00 (öppet mån–tors kl. 9–17, fre 9–16. Lunchstängt 12–13) . Vill du hyra lokal som inte har samband med dop eller begravning så kontaktar du Cathryn Ekeberg, administratör i Längbro.

Kostnader och betalning
Priserna nedan gäller för dopkalas och minnesstunder under 2024. Aktuellt pris för bokning av andra tillställningar fås vid bokningstillfället. Vi skickar fakturan på kostnaden efter uthyrningstillfället. Hyra av lokal vid dopkalas subventioneras till 50 %.

Hagarummet
I Längbro församlingshem finns Hagarummet som har 30 sittplatser. Antal sittplatser i Örebro pastorats kyrkor, kapell och lokaler.
Hyra: 900 kr

Se dig omkring: Hagarummet i 360 grader

Ånstarummet
I Längbro församlingshem finns Ånstagrummet som har 30 sittplatser. Antal sittplatser i Örebro pastorats kyrkor, kapell och lokaler.
Hyra: 900 kr

Se dig omkring: Ånstarummet i 360 grader

Längbrorummet och Ekersrummet
I Längbro församlingshem finns Längbrorummet och Ekersrummet, som kan bokas var för sig eller ihop. Båda lokalerna har 60 sittplatser + 40 sitplatser, tillsammans 100 sittplatser. Antal sittplatser i Örebro pastorats kyrkor, kapell och lokaler.

Hyra Längbro och Ekersrummet ihop: 2200 kr
Hyra Längbrorummet:  1500 kr
Hyra Ekersrummet: 1500 kr

Se dig omkring: Längbrorummet i 360 grader

Se dig omkring: Ekersrummet i 360 grader

Sago och lekrummet (kan hyras i sammaband vid dop eller liknande)
Hyra:

Köket
I anslutning till lokalerna finns ett kök.

Se dig omkring: Köket i 360 grader

Längbro kyrka

Varmt välkommen till Längbro kyrka. Kyrkan ligger på väster i Örebro, intill Karlslundsskogen men samtidigt nära stadsbebyggelsen, den byggdes 1901 och har 300 sittplatser. Kika runt i kyrkan genom att klicka i bilden längre ner på sidan.

Ekers kyrka

Varmt välkommen till Ekers kyrka. Kyrkan ligger några kilometer nordväst om Mellringe utanför Örebro, den byggdes på 1100-talet och har 60 sittplatser. Kika runt i kyrkan genom att klicka i bilden längre ner på sidan.

Molnhjärta

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Livsglädje, utveckling, kärlek och sorg hos Svenska kyrkan i Örebro. Vi finns för dig – i alla skeden av livet.

Längbro församling

Adress:
Församlingsvägen 4,
(informationsservice, öppet mån-fre 9-16)
E-post: langbro.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Längbro församling

Till Längbro församling på Facebook

Församlingens kyrkor: