Foto: Magnus Aronsson /IKON

Digital anslagstavla Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Detta är Edsbergs och Mosjö-Täby församlingars officiella anslagstavla. Här anslås protokoll från respektive församlingsråds sammanträden.

Anslagsbevis
På den digitala anslagstavlan publiceras, eller med ett annat ord, anslås justerade protokoll från församlingsrådets sammanträden. Detta kallas ett anslagsbevis.

Ett protokoll anslås när det är justerat, det vill säga underskrivet. Vill du överklaga besluten i protokollen har du då 21 dagar (tre veckor) på dig. Därefter kan beslutet genomföras.

Så här överklagar du
Från och med den dag då protokollet anslås (publiceras) och tre veckor framåt kan de beslut som varje protokoll innehåller överklagas. Läs om hur du överklagar beslut.

Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Edsberg och Mosjö-Täby är två församlingar i sydvästra delarna av Örebro pastorat. Här finns levande landsbygd, medeltida kyrkor och engagerade församlingsbor som ger plats för gudsmöten i vardag och fest. Välkommen in!

Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Postadress:
 Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar,
Prästgårdsvägen 34

Här hittar du våra besöksadresser

Telefon: 019-15 45 00 (Informationsservice, öppet mån–fre kl. 9–16. Lunchstängt kl. 12–13) . För avvikande öppetttider se här

E-post: edsbergs.mosjo-taby.forsamlingar@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar