Foto: Peter Lindström

Diakoni, Edsberg och Mosjö-Täby

Behöver du samtalsstöd? Här kan du läsa om den hjälp du kan få i Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar. Välkommen!

Vi erbjuder dig:

• Enskilda samtal/själavårdsamtal

Samtal som ger dig stöd och hjälp i ditt andliga liv, oavsett vilken livssituation du befinner dig i. Vi pratar om livet, relationer eller Gud – det är upp till dig. Vid själavårdsamtal med präst gäller den absoluta tystnadsplikten. Om du behöver själavårdssamtal, kontakta präst eller diakon i våra församlingar.

Foto: Magnus Aronson/IKON
  • Bikt

Bikten är för människan en väg till försoning med Gud och med sig själv i Kristi kyrkas gemenskap. Om du efterfrågar bikt, kontakta oss.

Vi har också sorgegrupper gemensamt i pastoratet.

Jourhavande präst

Du kan även kontakta Jourhavande präst dygnet runt. Ring 112 och begär Jourhavande präst.

Om du vill komma i kontakt med Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar, hör av dig till vår församlingsherde Caroline Edlund. Se kontaktuppgifter nedan:

Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Edsberg och Mosjö-Täby är två församlingar i sydvästra delarna av Örebro pastorat. Här finns levande landsbygd, medeltida kyrkor och engagerade församlingsbor som ger plats för gudsmöten i vardag och fest. Välkommen in!

Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Postadress:
 Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar,
Prästgårdsvägen 34

Här hittar du våra besöksadresser

Telefon: 019-15 45 00 (Informationsservice, öppet mån–fre kl. 9–16. Lunchstängt kl. 12–13) . För avvikande öppetttider se här

E-post: edsbergs.mosjo-taby.forsamlingar@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar