Ockelbo kyrkokör

Körverksamheten

Välkommen att vara med i våra nedanstående körer!

Körverksamheten i Ockelbo församling!

Ockelbo Kyrkokör:

Församlingens och hela bygdens ”huvudkör” som har funnits sedan 1893!

Medverkar och förgyller alla de stora högtiderna i kyrkan såsom Advent, Jul, Nyår, Midfastosöndag, Palmsöndag, Långfredag, Påskdag, Kristi Himmelfärdsdag, Pingst, Tacksägelsedag och Minnesgudstjänsten vid Allhelgona.  En av de största konserterna som kyrkokören gör är den stora midnattskonserten, en uppskattad och levande tradition i Ockelbo. Kören samarbetar ofta med kända artister i olika genres. Vi sjunger blandad repertoar alltifrån klassiskt till lightgospel! Sångare i kören får ständigt möjlighet att utveckla  & fördjupa sin röst och sin musikalitet.Vi träffas på torsdagar kl. 19 i Mariasalen, Kyrkans hus. För intresse att vara med kontakta körens dirigent Gustav Ödegården-Richter på tel: 0297-55206 eller gustav.odegarden-richter@svenskakyrkan.se Vi vill gärna bli fler!

Ockelbo Ungdomskör:

Ockelbos egna kör för ungdomar!

Ockelbo Lucia är ungdomskörens finaste åtagande under året, varifrån årets Lucia även väljs ifrån. Det är en ung kör med ambitioner och energi! Vi har nyligen sjungit på Ockelbo Ungdomsgala och skall nu åka på Svenska Kyrkans Ungdomskörsfestival i Örebro i maj 2017. Vi sjunger blandad repertoar från klassiskt till pop och rock! Vi träffas på fredagar kl. 17 i Musikrummet, Kyrkans hus. För intresse att vara med kontakta körens dirigent Gustav Ödegården-Richter på tel: 0297-55206 eller gustav.odegarden-richter@svenskakyrkan.se Vi vill gärna bli fler!

Ockelbo Gospel Projekt ”OBGP”:

Nystartad kör för  gospel, pop, rock!

OBGP är ett nystartat projekt där vi sjunger alltifrån Traditionell gospel, pop till rock såsom U2, David Bowie! Vi vill gärna bli fler!

Vi träffas på måndagar kl. 19i Musikrummet, Kyrkans hus. För intresse att vara med kontakta körens dirigent Jenny Christoffersson på jennymusician@gmail.com

Alla kan sjunga kören:

För dig som vill prova på att sjunga i kör, ingen sångvana eller anmälan behövs!  Kören träffas innan gudstjänst kl. 09.30 på utvalda söndagar och sjunger enkla psalmer och sånger. Ingen sångvana behövs! Man förbinder sig inte att vara med mer än den gången.  Håll utkik i Ockelbo församlings kalendarium för dessa tillfällen och varmt välkomna att vara med!  För  info kontakta någon av körens ledare

Organist Gustav Ödegården-Richter 0297-552 06 eller diakoniassistent och musikpedagog Elisabet Nilsson 0297-552 03.