Play: Sommarhälsning från Spelgruppen

Nyhet Publicerad

Spelgruppen i Norrfors är en av alla de körer och orkestrar som haft svårt att öva under pandemin. Men nu har de tillsammans gjort en inspelning av sommardoftande "Nu grönskar det". Musiken ackompanjeras av vackra sommarbilder från Norrfors.

Mer Play

Play: Sommarhälsning från Spelgruppen

Play: Rock i kyrkan

Församlingens kantorer ser städade ut, men i bland drömmer de om nitar, spandex och pudelfrisyrer! I den här videon från Nordmalings kyrka släpper de loss sina hårdrocksfantasier och har du någon gång undrat över vad en Grönlunds-orgel duger till spolar du snabbt fram till 4:20.

Play: Gökotta från Catharinakapellet

På Kristi himmelsfärdsdag klockan 8.00 är du välkommen att starta dagen med en otraditionell gökotta från Catharinakapellet. Det blir en Gyllne morgon tillsammans med Larsa Rännar och Jonny Staffansson.

En stor majbrasa och en kyrka i bakgrunden.

Play: Glad Valborg!

Den är lite seg i år våren. Men nu knuffar vi in den på scenen oavsett om den gillar det eller inte men hjälp av lite digital manskör. En riktigt fin Valborg önskar Nordmalings församling!

Närbild på en törnekrans som hänger på ett krucifix.

Play: Passionsandakt, onsdag 31 mars 2021

I den tredje och sista av stilla veckans passionsandakter läser kyrkvärden Ronny Petersson Markusevangeliets 15 kapitel. Vi får nu följa när Jesus döms, korsfästs, samtalar med rövarna och till sist ger upp andan. Kyrkoherde Larsa Rännar sjunger psalm 442, Han gick den svåra vägen.

Play: Påskdagsgudstjänst från Rundviks kyrka

Kristus är uppstånden! Ingen pandemi ändrar på det och du får vara med och fira där du befinner dig. Påskdagsgudstjänsten är inspelad i Rundviks kyrka och leds av kyrkoherde Larsa Rännar.