Norrfors församlingsgård

Strax bredvid kyrkan i Norrfors ligger församlingsgården. Här bedrivs en stor del av församlingens verksamhet på orten.

I församlingsgården som uppfördes några år efter kyrkan finns en samlingslokal och under vintern förläggs våra gudstjänster hit. Under hela året har vi också andra sammankomster i gården.

Tillhör du Nordmalings församling kan du kostnadsfritt låna församlingsgården för minnesstunder, dopkaffe eller i samband med vigsel. Vid andra tillfällen är det möjligt att hyra församlingsgården, kontakta församlingens expedition för bokning och mer information.

Församlingsgården rymmer 70 personer och det finns matporslin för cirka 50 personer och möjlighet att duka till kaffe för cirka 70. Köket är utrustat med spis, mikrovågsugn, diskmaskin, kyl, frys och kaffekokare.

I anslutning till samlingslokalen finns två toaletter varav den ena med skötbord. Lokalen är utrustad med hörslinga, elorgel och piano. I övervåningen finns tre sovplatser samt ett litet kök med diskbänk och spis och en liten toalett.

Norrfors kyrka

Vackert belägen i det natursköna landskapet, bara något 100-tal meter från Lögdeälvens brusande vatten, ligger Norrfors kyrka.

Norrfors kyrkogård

Kyrkogården ligger i anslutning till Norrfors kyrka. Förutom vanliga gravar finns här även en askgravlund.

Kyrkor och mötesplatser

I Nordmalings församling finns fyra kyrkor och tre kapell. Alla med sin egen unika historia. Därutöver har vi många andra lokaler där människor möts till gudstjänst, fest och vardag.