Österbo fäbodar

Österbo fäbodar består av två stugor. En stuga är alltid öppen (gråa stugan till vänster på bilden) för vandrare och andra som passerar på Kyrkstigen. Den andra stugan (röda stugan på bilden) kan hyras via församlingsexpeditionen.

Österbo fäbodar - belägna längs kyrkstigen
En stuga är alltid öppen och har en bred våningssäng för 2-4 personer samt öppen spis att elda i. El finns i ett uttag i stugan som också är utrustad med husgeråd för matlagning.

Den andra stugan kan bokas och omfattar storstuga med öppen spis och sovloft med fyra bäddar och sängkläder. El finns och kylskåp, spis, ugn och mikro samt husgeråd finns i stugan.

Vatten finns i pump på den gemensamma gårdsplanen. Grillkåta, gungställning och rutchkana finns också på gården. Utedass finns. Dessutom finns en spång ut till Hundsjön som ligger alldeles intill med roddbåt att låna.

Stugan kan hyras för 750 kr/dygn via församlingsexpeditionen, e-post nora.tarnsjo.forsamling@svenskakyrkan.se eller tel 0292-500 09.