Om oss

Välkommen till församlingsexpeditionen som finns i församlingshemmet, som syns på bilden ovan. Vi hjälper till med bokningar, information om gravar och andra förfrågningar.

Kontaktuppgifter för Nora församling

Nora församling
Kyrkvägen 18
740 45  TÄRNSJÖ

Församlingsexp 0292-500 09
Öppettider tisdag - onsdag 10.00-12.00, torsdag 17.00-20.00

E-post: nora.tarnsjo.forsamling@svenskakyrkan.se
Hemsida: www.svenskakyrkan.se/noratarnsjo
www.facebook.se/noratarnsjoforsamling

Bankgiro 356-7393
Swishnummer
Kollekter och minnesgåvor: 123 326 32 58
Övrigt: 123 161 00 70

Kyrkofullmäktige

Vid kyrkovalet vart fjärde år väljer församlingens medlemmar ett Kyrkofullmäktige med 17 ledamöter och åtta eller nio ersättare. Kyrkofullmäktige är det högsta beslutande organet i församlingen.

Kyrkorådet

Kyrkorådet i Nora församling sammanträder vanligtvis en gång i månaden, med undantag för juli månad. Ledamöterna utses av kyrkofullmäktige vid varje ny mandatperiod.

Fösamlingsinstruktion

Församlingsinstruktionen är ett grundläggande måldokument som berättar vad Nora församling är och vill vara. Den beskriver kyrkans grundläggande uppgift: att fira gudstjänst, bedriva undervisning samt utöva diakoni och mission.

Dataskyddsförordningen - GDPR

Svenska kyrkan har hanterat personuppgifter i flera hundra år på ett ansvarsfullt och respektfullt sätt och det tänker vi fortsätta att göra. Den 25 maj 2018 infördes den nya Dataskyddsförordningen GDPR, vilken syftar till att stärka skyddet för den enskilda individen vid behandling av personuppgifter. Klicka här och läs mer.