Tro och fördjupning

Oavsett om du tror på Gud eller bara är nyfiken så finns kyrkan för dig

Vi erbjuder flera möjligheter till fördjupning i tro och livsfrågor. Välkommen att vara med precis som du är!

Livsstegen

Torsdagar 18.00, start 7/9
Livsstegen är för alla oss som vill utvecklas och växa som människor, längtar efter inre hälsa och vill göra en livsförändring. Vill du tillsammans med andra dela dina tankar om maktlöshet, tillit, ofullkomlighet, försoning, tacksamhet och medkänsla.
Mer info och anmälan: Teresa.Brunzell@svenskakyrkan.se

Sorgegrupp för vuxna

Tisdagar 16.00
Vi kommer att tala om tiden före dödsfallet och den nya verklighet vi lever i nu. I gruppen tillämpar vi tystnadslöfte, så att det som sägs i rummet stannar där. Varje träff inleds med en fikastund. Därefter samtalar vi med varandra och delar med oss av tankar och erfarenheter. Sorgegruppen träffas sedan sex tisdagar i följd.
Mer info och anmälan: Gudni.Agnarsson@svenskakyrkan.se

Katekumenatet - en samtalsgrupp för sökare

Onsdagar ojämna veckor 19.00-21.00, start 27/9
Samtalsgruppen Katekumenatet vänder sig till vuxna som vill samtala om livsfrågor och kristen tro för att fördjupa sin syn på livet och tron tillsammans med andra.
Mer info och anmälan: Maria.Bergstrand@svenskakyrkan.se

Internationella gruppen

Vi engagerar oss för Svenska kyrkans internationella arbete och för internationella frågor kring rättvisa, solidaritet och mänskliga rättigheter samt Svenska kyrkan i utlandet. Vi arrangerar bland annat insamlingar, caféföreläsningar och utbyten.
Vill du veta mer kontakta: Jennifer.Schulze@svenskakyrkan.se

Har du frågor om gåvor, läs mer här!

Nacka kyrka och kapell

Nacka kyrka
Foto: Eddie Granlund

Nacka kyrka, kapell och församlingshem ligger i området Finntorp i Nacka. Här finns också församlingsexpedition och kyrkogårdsförvaltning.

Gamla Värmdövägen 14
Tel: 08-546 06 100

Öppet i kyrkan:
tisdag – söndag 10.00-16.00
Kom in om du vill tända ett ljus eller bara vara i kyrkan en stund.

Öppet i församlingshemmet:
måndag–fredag 8.00-16.00, lördag–söndag 10.00-16.00

Åk kommunalt
www.sl.se Från Slussen: Buss 409-411, 413-414, 420 och 422. Hållplats Finntorp.