Suomeksi Mellerudissa

Mellerudin pastoraatti toimii Dalslannin suomenkielisen työn keskuksena.

Seurakuntalaiset voivat koko Dalslannista tilata suomenkielisen papin kirkollisiin toimituksiin, käydä sielunhoitokeskusteluja tai rupatella sekä papin että diakonin kanssa omalla äidinkielellä. Tarvittaessa teemme myös kotikäyntejä.

Kirkkoon mahtuu koko elämä iloineen ja suruineen – leikkiä unohtamatta. Kohtaamisemme tapahtuu yleensä elämän virstanpylväiden kohdalla; kun lapsi syntyy, nuori konfirmoidaan, puolison kanssa solmitaan avioliitto tai kun läheinen kuolee. Kaikissa toimituksissa on läsnä suomenkielinen pappi ja vahtimestari, sekä toimitilat kirkko ja seurakuntakoti ovat varattavissa. Kaikki tämä kirkon jäsenenä on ilmaista. Teemme toimituksista yhdessä teidän kanssamme persoonallisia ja henkilökohtaisia kohtaamisia.

Seurakunnassamme on monta eri ryhmää mihin voi osallistua ja kuoroja joissa voi laulaa – tule rohkeasti ottamaan selvää mikä Sinulle sopii. Yhteystiedot löydät nettisivuiltamme.

Ystävällisesti,
Lena Hildén
kirkkoherra

Ruotsinsuomalainen seurakuntatyö/Sverigefinskt församlingsarbete

Någon sitter i ett kapell och håller en finsk psalmbok i händerna.

Ruotsinsuomalainen seurakuntatyö

Tervetuloa Karlstadin hiippakunnan ruotsinsuomalaisen seurakuntatyön nettisivuille! Karlstadin hiippakuntaan kuuluu Värmland ja Dalsland. Hiippakunta on osa Ruotsin kirkkoa.