Ny kyrkoherde för Melleruds pastorat

Nyhet Publicerad Ändrad

Från och med den 28 april 2022 har vi fått Lena Hildén som ny kyrkoherde. Kyrkoherdeinstallationen var i Holms kyrka söndagen den 30 oktober kl. 11:00

Det är en stor glädje och ära att återvända till Melleruds pastorat efter fyra år i Steneby.

Mellerud har varit mitt hem sedan våren 2010 och våra barn är födda och uppväxta här. Om inte familjen är i skolan eller på arbetet hittar man oss från Rådahallen. Melleruds simklubb engagerar oss med träningssim- jag däremot motionssimmar eller vattenjoggar.

Ser fram emot att tillsammans med andra anställda, förtroendevalda och ideella leda Svenska kyrkan i Mellerud till att bli en kyrka som har en stark anknytning till själva grunduppgiften: gudstjänst, diakoni, undervisning och mission. Den stadiga grunden ger oss möjligheter att bygga vidare på.

" Du omsluter mig på alla sidor, jag är helt i din hand." Ps.139:5

Gud signe Dig.