Foto: Eva-Britt Snapp

Kyrkor och lokaler

Här under återfinns information kring våra kyrkor, friluftsplatser och övriga tillgängliga lokaler inom pastoratet

Våra kyrkor i Melleruds pastorat

Kartbild över våra kyrkor samt följande beskrivning och bilder av dem. Skålleruds vackra kyrka står öppen varje dag mellan kl. 10-18 under sommarperioden. Med reservation för tillfälligt stängt under dop/vigsel/begravning, där skylt då kommer att finnas vid kyrkdörr. Inspelad guidning finns här att tillgå gratis i kyrkan på svenska, engelska och tyska. För övriga tider helgfria vardagar under normal arbetstid samt övriga kyrkor, kontakta gärna pastorsexpeditionen eller våra vaktmästare för hjälp att få tillgång att komma in och se i kyrkan.

Nedan följer information även kring några friluftsplatser inom vårt pastorat.

(...fler kommer att läggas till allteftersom)

Erikstads kyrkoruin Foto: Eva-Britt Snapp
Högfjällskyrkan Foto: Eva-Britt Snapp

Information kring övriga lokaler inom församlingen samt begravningsverksamheten kommer att tillkomma, men tills vidare är ni istället välkomna att kontakta pastorsexpeditionen vid intresse.