Foto: Annelie Jacobsson

Kyrkogård

Kyrkogårdsförvaltningen, kontakter och information. Sidan kommer att uppdateras med mer information.

Öppna kyrkor

I mån av tid är kyrkorna öppna dagtid då vaktmästare finns på plats. Önskas ett planerat besök till kyrkan ring Anna Hedberg eller Bo Alfredsson och avtala tid.

Bussbesök bokas istället via expeditionen på telefon 0530-362 00

Gravfrågor

Morgan Björnmar hjälper er med frågor kring befintliga gravplatser, gravrätter samt om hjälp med gravskötsel önskas. För andra mer praktiska frågor på kyrkogården kontaktas istället Anna Hedberg eller Bo Alfredsson.

Urnnedsättningar bokas via expeditionen på telefon 0530-362 00

Vårstädning 2024

Vårstädningen för 2024 påbörjas under vecka 12. I samband med detta tas kvarvarande gravlyktor och gravsmyckning bort, så ni som önskar ta tillvara på dessa ombedes själva ta bort dessa senast 17 mars 2024.

Tänk på!

Använd aldrig glasburkar eller glasvasar till buketter som sätts ut, då de är en allvarig risk för våra kyrkogårdsarbetare vid gräsröjning. Använd istället gärna kyrkans vaser som finns vid kyrkogården.

KONTAKTUPPGIFTER

Vaktmästare

Vi hjälper dig med frågor gällande våra kyrkor och kyrkogårdar och skötseln kring dessa. Nås på telefon mellan kl. 7-16, om de inte är förhindrade av förrättningar etc.

Minneslunden Gunnarsnäs Foto: Maja Krave