Foto: Jan Robertsson

Fäbod- och friluftsgudstjänster

Med himlen som tak.

I Malungs församling finns en lång tradition att fira gudstjänst ute i det fria under sommaren. Det gör vi varje år i ur och skur. Fäbodföreningar och frivilliga är engagerade och sköter markservicen.

I år måste vi ta hänsyn till rådande regeringsbeslut om folksamlingar på max 50 personer som gäller både inom- och utomhus. Därför är det först till kvarn-principen som gäller vid sommarens alla gudstjänster. Tack för din förståelse om du möts av beskedet att det är fullt.
Observera att vid dåligt väder ställs fäbod- och friluftsgudtjänsten in.

Ta gärna med fikakorg. Något att sitta på kan också vara bra att ha. Tänk på att hålla avstånd till varandra och stanna hemma om du känner sjukdomssymtom.

Söndag 21 juni kl. 15.00 Friluftsgudstjänst vid Tyngsjö gamla kyrkogård.

Söndag 28 juni kl. 14.00 Fäbodgudstjänst i Kappsjöselen.

Söndag 19 juli kl. 14.00 Fäbodgudstjänst i Hålia.

Söndag 26 juli kl. 15.00 Friluftsgudstjänst på Gnupen.

Söndag 2 augusti kl. 15.00 Fäbodgudstjänst i Gärdåsselen.

Söndag 9 augusti kl. 15.00 Fäbodgudstjänst i Hiselen.

Söndag 16 augusti kl. 14.00 Friluftsgudstjänst på Malungs Hembygdsgård.

Söndag 23 augusti kl. 14.00 Fäbodgudstjänst i Örsåsen.

Söndag 6 september kl. 14.00 Fäbodgudstjänst vid Lisskvarn i Öje.

OBS! På grund av den rådande coronapandemin och ändrade restriktioner kan programmet ändras med kort varsel.