Babypaket

Ett babypaket innehåller:

1 filt - Storlek cirka 80 x 100 cm. Sydd, virkad eller stickad av mjukt garn. (Ej yllegarn)

1 frottéhandduk - Kan ta begagnade handdukar om de inte är allt för slitna. C:a 50 x 70 cm.

1 tvål

2 tygblöjor - Av t ex gamla lakan, mjuk frotté eller flanell. C:a 80 x 80 cm.

1 tygskjorta

1 stickad tröja - Valfri modell. Vi har några förslag.

1 mössa

1 par sockor eller tossor

1 tygbyxa - Långa ben.

1 leksak - Mjukt material eller giftfri plast som bebis kan tugga på.

Detta packas under året i säckar som vidareförmedlas till vår samarbetspartner ”Brödet och fiskarna” i Västerås, som ingår i Praktiskt solidaritet, som sedan länge arbetar och hjälper i de västsahariska flyktinglägren (www.praktisktsolidaritet.se). Till flyktinglägren mitt i öknen skickas babypaketen, som de blivande mammorna får när de besöker hälsovårdscentralen.

Det är fler än vi i Malung som gör babypaket. Bland andra så gör frivilliga i Dala-Floda, Mockfjärd och Björbo delar till babypaket som församlingen där skickar vidare genom Brödet och fiskarna och Praktisk solidaritet.

Du kan hämta och lämna material och lämna färdiga saker i källarvåningen på S:t Olofsgården.

Om du vill komma i kontakt så ring:
Maarit 0280-198 29 / 070-385 34 03