Barn & ungdom

Barn, ungdom och familjeaktiviteterna samlar varje vecka ungefär 400 personer.

Det finns något för alla åldrar och på många olika platser inom Lycksele församling. Du är välkommen även om du inte tillhör Svenska kyrkan eller är döpt.

Aktiviteterna för de olika åldrarna presenteras närmare på respektive undersida.

Liten & Stor - Öppen förskola

Barnen är det viktigaste vi har, tillsammans kan vi ge dem trygghet och en gudstro som kan följa genom hela livet.

TWEENS

Gemenskap, upptäckande och aktivitet för årskurs 4-6

Barntimmar

Barntimmar för barn mellan fyra och fem år.

Svenska Kyrkans Unga (KU)

En öppen grupp för ungdomar som går på högstadiet och gymnasiet. Här är gemenskapen central och det finns plats för samtal och funderingar.

Miniorer, Juniorer och Kyrkis

Hit kan du komma för att träffa kompisar, fika och göra roliga saker tillsammans!

Barn använder appen kyrkan på iPad.

Kyrkan – en app för barn

Kyrkan är Svenska kyrkans app för barn i förskoleåldern. I den får du besöka en kyrka för att bland annat spela på orgeln, hälla vatten i dopfunten och måla ett kyrkfönster. I appen finns också korta filmer om dop, begravning, vigsel, jul och påsk.