Foto: gustaf Hellsing

Talousapua ja -neuvontaa / Stöd i ekonomiska problem

Oletko joutunut taloudellisiin ongelmiin? Talousongelmissa on hyvä olla ensin yhteydessä kunnan sosiaalitoimistoon tai velkaneuvojaan. Kunnallisen avun ohella myös seurakunnat tukevat. Voit varata keskusteluajan kotiseurakuntasi diakonilta.

Diakoni keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi ja voi auttaa sinua löytämään asiantuntevaa apua. Diakoni voi avustaa sinua myös lomakkeiden täyttämisessä sekä yhteydenpidossa velkojiin ja sosiaalitoimeen.

Luulajan alueella voit ottaa yhteyttä diakoniin soittamalla palvelunumeroon
0920-26 48 58
ja jättämällä yhteystietosi. Kerro soittaessasi jos toivot tukikeskustelua suomeksi. Suomenkielinen työntekijä ottaa sitten yhteyttä sinuun niin pian kuin mahdollista.

Luulajan keskustassa on myös Diakonian talo (Diakonins hus, Nygatan 12), jossa on joka päivä paikalla diakoni, jonka kanssa voit keskustellla talousongelmista tai muusta avun ja tuen tarpeesta. Suurin osa diakonian talon henkilökunnasta on ruotsinkielisiä, mutta jos toivot palvelua suomeksi, niin kerro siitä henkilökunnalle.